söndag 23 oktober 2011

Ringrostig var ordet!

Ja i dag har jag fått provrida en fjordig vid namn Trond som jag kommer få rida några dagar i veckan. Och vilken härlig kille han är. Utbildad i LA dressyr som jag sa men vi red ut i skogen för Frida hon som har honom hade en till fjordig en femåring vid namn Manfred.
Men jag måste erkänna att jag blev lite kär i Trond han va så där perfekt pigg han gick fram men inte stressa upp sig och han va så snäll och rida. Ja jag kan inte säga något negativt om honom vill jag lova så härlig kille. En liten gullig finess när jag borstade ansiktet på honom var att han ville hemskt hjärna klia tillbaka vilket va gulligt. Och han nosade i håret på mig också.
Och Frida hon som har dom är veterinär och dessutom ska hon träna mig när hon kommer hem från sin semester vilket jag tycker är toppen efter som jag är så ringrostig.

Och ja jag är helt slut nu efter att ha cyklat dit och sen ridit en vända men kul var det jag kommer ha tränigsvärk som tusan men det är så kul att få rida igen. Ska dit på torsdag igen då ska jag ut och rida själv på honom.

Här har vi fina lilla Trond =)

Också Manfred

Han ville se vad jag hade i handen Manfred så söt är han :D

Inga kommentarer: