söndag 23 oktober 2011

nu är det dax

Ja nu är det dax att sätta igång stumpan lite smått. Hon har stått nu i tre veckor så i morgon ska jag köra henne i skritt tänker ta det lugnt med henne jag tänker INTE riskera utan hon ska gå tre dagar i veckan lungna turer. Ska börja med att skritta dessa tre dagar och om hon känns bra kanske jag travar henne lite i slutet på nästa vecka men det beror hel på henne.

Förstår mig inte på dom personer som har haft skadade hästar och sen pressar dom alldeles för hårt innan ens skadan har läkt ut dom personer borde verkligen inte få ha häst! Jag har gjort det misstaget en gång och jag gör det inte en gång till jag riskerar inte min häst för att jag vill rida! nej det misstaget gör jag inte då är jag istället hellre överförsiktig och tar det lugnt så jag inte sliter på hästen efter skada eller som i Blommas fall växtvärk.

Inga kommentarer: