fredag 21 oktober 2011

Dag fyra!

Dag fyra på dieten det går bra tror jag. Men jag ställde mig på vågen i dag då blev jag väldigt bitter inte en dag försent att börja på diet vill jag lova! Det är en lågkolhydratdiet eller LCHF som eller vi går på. Det var jag och syrran som började med den eller ja jag var hos henne i måndas och då bestämde vi oss för att börja på diet.
Har också slutat med sötsaker det är nästan det som är svårast att ta bort potatis och sånt va faktiskt inte så svårt tycker jag det är bara och ersätta det med sallad.

Men sockret dock var inte lite svårt att sluta med vill jag lova! Dom två första dagarna var jag grinig på stackars Simon och hade ont i huvu precis hela tiden det va skit jobbigt och så fort jag såg socker så känndes det som att jag kunde äta upp hela jävla påsen med socker. Eller när jag gick in på en affär och förbi choklad ja jag erkänner marabo choklad är min last marabo och japp är min last älskar det. Men jag sporrar mig själv och säger nej Sara du vill inte ha och ja det funkar jag köper i stället en loka och dricker det. Jag får dricka hur mycket loka och vatten jag vill. Så sötsuget var svårast att bli av med.

Och sen har jag så svårt att äta frukost så jag dricker faktiskt en natruliett på morron dom smakar inte alls gott kan jag säga men men det slinker ner bara att bita ihop och dricka!

Men det finns mycket gott man kan göra med denna diet vill jag lova det värsta är jag som älskar öl att jag inte får dricka det så jag måste lära mig att dricka vin eller ren sprit om jag ska dricka alkohol. Nu dricker jag inte ofta men det värsta är att jag ska dricka ikväll och jag vill inte dricka öl och verkligen verkligen inte cider så det får bli inget eller vin.....

Inga kommentarer: