torsdag 13 oktober 2011

bara att inse!

Jag sitter och kollar på massor av hästar på hastnet och blocket. Jag har insett att jag vill ha en häst jag kan ha roligt med träna lite dressyr och hoppnig men det kommer inte bli så mycket till tävling, det finns flra orsaker till det dels att jag inte har råd det är faktiskt den största orsaken men sen är jag så trött på alla snobbar och bara få rida i skogen och träna lite skulle jag bli helt salig av. Jag har helt enkelt inte råd att hålla en ren tävlinghäst så är det. Jag har skt en gång varmblod aldrig mer vamrblod men jag tror det är för att jag bara ha otur nu är det så att jag hellre tar ett kallblod men om jag hittar ett trevligt varmblod som jag trivs med så varför inte? Jag vill helst ha en haflinger eller en kallblods travare men jag är öppen att titta på olika hästar.

Men nu är det så att skaffa häst just nu är inte aktuellt över huvud taget just nu nej faktiskt inte alls. Dels för att jag inte har råd att ah egen häst eller inte dels det är nästan den enda orsaken. Men också att jag vill plugga i Gävle och då har man varken tid eller råd att ha häst. För att plugga på högskola tar jävligt mycket tid och jag vill bo där så då ska man betala för hyra och mat och allt sånt.
Så när jag pluggat klart så kan jag skaffa häst först tänkte jag skaffa häst till sommaren. Men vadå köpa en häst till sommaren och sen sälja den eller sätta ut den på foder för att jag flyttar känns så onödigt. Det är väldigt tråkigt men jag måste inse fakta att i bland går det inte.
Sen ett till problem jag har om jag flyttar till Gävle vem tar hand om lilla stjärnan ute i hagen?
Det är ett problem vi får ta när jag står där när jag kommit in och allt men jag kan inte sluta tänka på det. Hon måste tränas men vem ska träna henne?
Ja det är som sakt ett problem vi tar nu jag kan inte låta en häst hindra mig från att göra det jag vill eller kan jag?
Nej jag kan faktiskt inte det men sen vet jag inte om jag kommer in hur Simon jobbar och allt sånt för jag vill vara med han. Så vi får se men förhoppningsvis så kan jag flytta dit nästa höst.

Och för den delen så handlar det inte om i morgon det handlar inte om i dag jag ska flytta dit utan nästa höst.
Vi får se det är ett helt år kvar okej nästan ett helt år kvar tills dess så vi får se vad tiden utvisar sig.
Men jag får inse att någon häst blir det inte förrens jag vet hur det blir och om jag kommer in och så vidare.
Men om jag skulle leta efter häst nu skulle jag ringt på denna dam.

Tycker om henne fin häst skulle ringa på henne och se vad dom hade och säga men jag kommer inte göra det fast jag vill!

1 kommentar:

Puff sa...

Om det blir så att du flyttar så kan jag träna henne, tar strax körkortet :) Då kan jag komma ut självständigt också. :) Håller tummarna för dig Sara!