onsdag 19 oktober 2011

I dag var vi till veterinären med blomma. Fri rönken för att se om hon hade några lösa benbitar efter som hon varit halt pga att hon växer. Plåtarna visade rena och fina ben inga lösa benbitar var verkligen en lättnad att hon inte hade några lösa benbitar.

Ja så nu ska jag sätta igång henne försiktigt skritta henne första veckan i alla fall och börja med korta turer. Känner på henne varje dag så att hon inte ha växtvärk men dom senaste dagarna har hon inte haft det. Men om hon har det innan vi kör ut så får hon vila! Och efter lika dant.
Hon har BoT ungefär två dagar i veckan och sen linimentar jag henne varje dag och sköljer av hennes ben från lera med kallt vatten då blir benen också nedkylda.

Och efter vi varit i Ullared blir det att klippa henne så hon slipper bli så svättig! Men först måste hon ha ett vinter täcke.

Och som ni förstår så blir det självklart ingen Premie för henne utan hon ska ha en lugn vinter tränig sen efter nyår kan vi börja tänka på kval.

Mattes lilla hjärta<3 så skönt att det inte var något med henne!


För den delen så brukar hennes små olater hon har för sig på gången reta gallfeber på mig i bland hon kan vara så himla knäpp när hon står på gången. Skrapar med hoven i stallgolvet så fort man lämnar henne i två sekunder. kan inte stå rakt utan måste försöka vända sig trots att hon sitter fast. Så ha henne lös på gången kan man glömma vill jag lova! Och sen håller hon på och biter på repen hon sitter fast i. när jag lindar henne så VÄGRAR hon stå stilla. Så hyss har hon för sig vill jag lova! Men hon lär sig hon är ju bara bebis än så länge

Inga kommentarer: