torsdag 22 september 2011

Läste ett inlägg av http://minfux.blogg.se/index.html om ridtravare och att dom visst kan gå högre klasser. Och jag tänker inte kopigera henne ide men jag håller med om vad hon skriver.

När jag och pappa var ner hos Fredrik Pedersen som har rix hästen fick jag vet en del om existör på en travare. Och ja travare är avlade till en sak trav. Fredrik visade på rix hästen (kan inte stava namnet) men han kallas Sonny.
Nu kan inte jag bekriva exakt hur en travhäst ska se ut men man ska komma ihåg när man köper en travare att dom är avlade för en sak det är trav speciellt när man köper ett varmblod. Kallbloden är det inte riktigt samma sak med efter som dom är från början arbetshästar.

men om mans ka tävla på högre nivå så är inte en travare tillräckligt bra nej dom duger inte till högre nivåer menn om man ska ha en till att tävla låga klasser och bara ha roligt med så köp en för tusan. Men om du vill satsa högre så nej då duger inte en travare.

Jag skulle personligen inte köpa en travare i sånna fall ett kallblod men jag skaffar mig inte ett till varmblod.
För mig blir det nog en årig nästa gång jag ska köpa en ridhäst.
Sonny rix fm hästen för Dalarna Fredrik och SOnny leder ligan :D

Inga kommentarer: