måndag 26 september 2011

I helgen så ja. På lördagen va vi ut med Marcus och Tess och sen med några till viket var jätte kul men Simon fick i sig lite för mycket. Vi sovg hemma hos mig för att jag skulle hjälpa pappa och släppa ut hästarna, dom går annars alltid lösa ut via en bakdörr men efter som vi hade fixat golvet och ljutit det det gick inte det. men det hade torkat under natten så jag vaknade med ett ryck på morron av att pappa svor som fan. Då hade vi inte stängt leddet och Lilja och blomma rymmde så jag drog på mig ett nattlinne och möttes av syskonen Bus. Och sen skulle jag öppna till paddocken då rymde så klart Busan också......Suck men hon va lätt att få tag på och pappa tog henne och sen va dom ute i hegen igen.

Körde igår också det gick jätte bra men Blomma gillar inte alls tungbandet men hon känns mycket bättre med det måste jag säga och nu vet jag hur hårt det ska sitta också. vi tog en lätt jogging tur och det gick jätte bra hon lyssnade och gick på i en fin takt. Hennes skot börjar på och bli dåliga men i mon kommer Peter och skor henne.

På Onsdag och Frecdag ska vi till banan med henne nu är det inte långt kvar tills Premie men jag tror vi klarar det. På Onsdag ska Ronny köra henne i lag med en annan häst och på Fredag åker jag och Kattis ner se vem av mig och Kattis som kör henne då.

<3

Inga kommentarer: