tisdag 20 september 2011

2. När & varför jag började rida/köra travhäst

Jag började rida när jag var 6½ yngefär då skaffade min storasyter hästar och jag fick börja rida på dom och på ridskola. Jag började rida för att jag har alltid gillar djur och hästar har varit ett favorit djur. Så jag ahr ridit några år. Min första ridhäst fick jag 2003 och det blev inte min sista trots att jag inte har någon nu så blir det inte min sista ridhäst.

travet halkade jag in på ett banan skal när Busan kom jag har alltid älskat att gå på trav och tyckt att det såg kul ut. Men det var inte förrens jag va på praktik hon Kjello Jonsson som jag fastande för trav ordentligt. Jag va där 2008 och fick köra riktiga trav hästar och tyckte det var super kul jag älskade farten och alla människor på travet. Min första travhäst är ju Blomma jag har aldrig tränat travhäst dagligen elelr lagt upp ett tranings schema på det sättet som jag gör med blomma och jag älskar varenda minut av det!

Inga kommentarer: