måndag 19 september 2011

jätte nöjd!

I går var det utställnig då. Ja det gick riktigt bra.
Upp klockan halv sju ställde klockan på sex va skit seg klev upp halv sju sen käka jag frukost och sen var det bara att gå ut till stallet och fixa blomma.
Tog av henne täcket och fixade sen var vi först på plats inget krångel med lastnig eller nåt. Först på plats bor nära och först på plats lite komiskt. Sen var det bara att fixa med henne och göra henne lite snygg. Efter två timmar yngefär satte själv utställnigen igång jag hade numer två, jag kan säg att jag är nöjd med henne hon ville väl inte riktigt stå stilla och kladda ner sin matte ville hon också göra. Och sen fick jag en black out när vi skulle skritta och glömde bort vad jag skulle göra. Och jag skulle haft ett spö med mig för hon var inte så alert i traven som jag ville att hon skulle vara. Annars gick det jätte bra är nöjd med henne.
Hon fick ett fint namn också igår Bas Blomma fick hon heta haha ;) Jag bara hon heter faktiskt BUS blomma!

Sen var det lunch jag Jelly och Simon åkte till burger king och käka skönt att komma bort från banan bara en halvtimme.

Körprovet då? Jodå det gick bra men hon va så trött i huvudet damen hon försökte galoppera men vi tror att det är för att hon blir trött i huvudet. För hon har ingen puls när hon kommer in igen och hon har inget ont någon stans heller.

Men jag är nöjd med resultatet 72p och klass 2 vi kammade hem en blå rosett och Blomma skötte sig skit bra.
Hon stod och gäspade efter vi ställt henne det såg så roligt ut.

Måste säga att det är sån stor skillnad på ridtävlingar och travtävlingar på trav tävligar är alla trevliga och pratar och inte nedlåtade elelr något på ridtävlingar säger man knappt flaska åt folk som inte är ens kompisar.
Vi träffade en tjej från rättvik som hade Blommas syrra Ängla trollet jätte söt liten tjej henne snacka jag med en del.
På morron när vi skulle åka



Pappa och vår stjärna<3


precis innan alla skulle gå in



fy fan va jobbigt det va att springa XD

Chrestina Erlansson och hennes häst!

Bus hunden fick också vara med

Förbereder inför körprovet

blommas syrra och hennes ägare Ängla trollet


så duktig va hon 72p klass 2 och en fin rosett så stolt över hjärtat<3

<3

Inga kommentarer: