torsdag 11 augusti 2011

som jag sa igår!

Tur att dom inte bedömmer hur hästen är i stallet på utställnigen då skulle lilla mupphästen få lite nedslag.
Men hon är ung fortfarande hons tår stilla när vi selar på vangnen nu i alla fall jag akn sela på henne själv utan problem. Men när jag lägger på selet och bortasr henne akn hon krångla hur mycket som helst skrapa med hoven vägra stån stilla ovs ovs. Men så fort vangen åker på sås tår hon stilla, hon rör på sig lite kanske men knappt. Hon kan ha brottom när vi ska ut hon ville helst iväg på en gång när jag satt mig i vagnen. Men hon är lite bufflig men inte dum på något sätt.
Tuff är hon verkligen hon är ingen lätt häst men ändå så är hon snäll och bufflig.
Dessutom så är hon himla modig också, hon går feram nästan överallt nu ahr inte jag testat att köra överrallt men det ska jag göra. Men hon tittar men vänder elelr något sådant gör hon inte.

Jag älskar den där lilla hästen när jag saknar att ha något att rida på så får jag köra henne och då går det över lite, men jag älskar att träna henne det är så himla roligt tycker jag!
Vill ni se en stjärna se på henne<3

Inga kommentarer: