tisdag 2 augusti 2011

Banan idag!

Ja som sakt så var vi på banan idag för första gången med Blomma. Ronny slog på en sko på henne och vad hon krångla för en sko hon hoppade runt på ett ban och försökte stegra och lägga sig ner och sen försökte hon också bita Ronny i rumpan. Men jag tog tag i grimman och höll i na. Efter många om och men fick vi på na skon. Men nästa gång åker brämsen på för hon ska lära sig att stå stilla när man skor!

Hon skötte sig bra på banan lite små justeringar så blir det toppen men hon var ju bara på banan idag för att känna av banan och så vidare. En av traktorerna vattnade banan också men den skydde hon lite för bara sa Ronny. Ja vi är nöjda med henne vill jag lova.

Sen när vi kom in i stalölet igen så duchade jag henen och vatten är Blommas största skräck eller ja hon gillar inte vatten i alla fall men hon skötte sig även bra när jag ducha av na!

Så¨nu ska vi ner med henne en gång i veckan sen så ska jag köra mycket backar och sånt med henne hemma. Men vi har ju en del backar så det är inga problem.
Sen ska jag binda svansen i skakeln cokså och skygglappar ska hon ha på banan tror inte hon behöver det hemma.
Innan Ronny kommit

En så fin två åring varmblod fransk häst som ska kvala på torsdag dålig bild men hon är så jätte fin :D

Ronny och hjärtat<3


stolta hästägare efter jobbet på banan

Inga kommentarer: