torsdag 4 augusti 2011

Körtur och visa förhand!

Fick beök på eftermiddagen av min underbara Simon. Mockade skit åt Lilja och Busan sen ringde Simon och fråga om han fick komma förbi och det får han alltid han är u8nderbar den pojken.
Men i alla fall så tog pussade jag lite på honom och sen tog vi in Lilja, Busan och Blomma och sen tog jag henne till logen och började sela på henne men fan hon akn sldrig stå stilla den där muppan.
Borastade och pappa hjälpte mig att sela på henne, flätade svansen och band fast den i skakeln lite halvhårt som Ronny sa åt mig att göra.

Sen tog vi oss en tur upp på berget hon coh jag vi körde i kanske en halvtimme skrittade den första backen sen travade vi hela vägen upp och vände alldels neranför slogboa som vi har där uppe. Hon var pigg i dag men hon la av lite i backen för hon tyckte det var jobbigt. Vändigen gick skit bra ja den sitter ordentlöigt nu, men hon är en tuffig den där vill jag lova. När vi travade på hemvägen fick hon för sig att galoppera men det kunde hon glömma så då förökte hon sprka eller bocka tror jag är inte säker på om hon försökte med båda men det kunde hon glömma. Men när jag väl fått ordnig på det så travade hon på i en fin takt. Hon är då inte ful i mun hon är jätte fin och följsam. Men hon ska alltid börja krångla precis när vi kommit in på gårn det drygskåpet! Men i dag fick hon göra flera halter innan vi gick in på gården.
Och för den delen när vi var på väg uppåt så mötte vi en bil och en kross och det brydde hon sig inte ens om duktig flicka!

Och sen när vi kom hem så visade Maria hur jag skulle visa henne för hand det måste jag träna på mer nu typ varje dag innan utställnigen. Hon är anmälld och allt nu den 18 September ajg ahr inte hunnit blivit nervös ännu men det kommer säkert några dagar före men det ska sitta då enda dagen jag inte hinner träna henne alls för då ska jag på bröllop.

I mon blir det att köra henne igen, det lutar åt intervaller upp för backe för hon behöver mer styrka men jag har inte bestämmt ännu.

Någon dag under pappas semester ska pappa få köra henne också.
Och nästa vecka ska vi till banan igen så ska Ronny få köra henne se hur det går då!

Inga kommentarer: