fredag 5 augusti 2011

Intervall tränig!

Kom nyss in från en härlig körtur med Blomma. I dag stod det intervalltränig i backe på schemat ska börja göra det en gång i veckan nu så hon får mer styrka. Det blev fem vändor idag och det gick jätte bra inte snabb takt för det har hon inte orken till ännu utan lagom takt. Hon blev jätte trött efter tre vändor men fem vändor skull det vara och hon skötte sig exemplariskt men hon var trött när vi kom hem vill jag lova. Jätte nöjd med henne i dag också.

Och sen när vi kom hem så gtränade jag lite emr på att visa häst för hand det går ganska bra men om jag tränar varje dag nu innan utställnigen så ska det sitta ska se om man måste kunna en ramsa också ska kolla upp det. Det enda hon har jätte svårt för är faktiskt halterna det där med att hons ak stå öppen hon brukar inte vilja det men det är något vi måste jobba på.

I mon så får hon en välförtjänt vila för då ska jag på brölopp jag och Simon ska dit min bästa kompis Emelie ska gifta sig. Kameran är redo och rensad ska ladda den i kväll. Sen ska jag och pappa snart till abouise och kolla efter en svansgaffel.

På söndag ska jag ut och köra henne skritt och kanske lite trav men inte något ansträngande en kort vända bara.
älskade hjärtat mitt<3

Inga kommentarer: