torsdag 10 november 2011

Körde Blomma igår hon va massa pigg och bara nästan till salu i går. Hon va så pigg och dryg att jag va tvungen att nästan ligga i vagnen för att få stopp på na. Det är aldrig lätt att vara två år och man är van vid att gå hårt och nu får hon bara jogga och gå tre dagar i veckan. Vilket leder till överskotts energi.

Åter igen måste jag säga och uttrycka min frustration...läste på en blogg om att hästen går inte i form när den bara böjer på huvudet nej det gör den inte och den går inte heller i form när den går alldeles för mycket bakom lod! Frusterad på sånna människor!

Och människor som inte kan ta kritik börjar grina och blir pisst off så fort man säger något som inte passar dom hatar såna människor bara hatar dom! Man måste kunna ta kritik inte bara ta det bra och lyssna på det bra det är INTE så man utvecklas i något!
om du börjar på ett nytt jobb och du är jätte duktig på en sak och dom berömmer dig för just den saken och är trygg på den saken så går man väl vidare till nästa sak och lär sig något nytt? Och när chefen tränaren förälder eller  någon annan ger dig kritik så ska man väl ändå ta åt sig den och göra saken bättre nästa gång?
Man kan till och med fråga tränaren chefen morsan farsan eller dina vänner vad menar du nu? Jag förstår inte.
Människor som är tillräckligt gamla för att ta kritik borde ta den och använda den till ens fördel och inte sätta sig och grina ögonen ur sig! Men om man är liten så förstår man inte riktigt det där med kritik då får man bli lessen och gråta lite. Men att prata med en vuxen är inte alls som att ha med små barn att göra trots att vissa vuxna personer inte fattar att dom har växt upp ännu!

Men jag kan också säga att viss kritik från vissa personer här på nätet som bara är ute efter att såra som skriver ja men är du helt dum i huvudet ja dom ger jag inte mycket för det är fan inte kretik det är bara för att förolämpa eller vara elak!

Sen är jag en sån som tar kritiken och om jag inte förstår något så frågar jag. Och så fort jag har varit hos Ronny med Blomma så överdröser jag han med frågor hela tiden jag är som ett litet barn då. Varför gör du så vad har man den till och varför? Ja jag frågar allt men jag måste fråga för att få veta hellre fråga en gång för mycket än att fråga en gång för lite. Och när jag tränar dressyr eller hoppnig så är jag en sån som vill ha det praktiskt jag vill att vin tränare visar det praktiskt istället för att förklara. Vickis har alltid varit så förklarat och visat mig hur jag ska göra. Det är hon som lärt mig allt inom ridnigen och hon visade alltid praktiskt när jag inte förstod vad jag skulle göra.

(skämt) visst går hon i fin form nu?
Not!

Inga kommentarer: