tisdag 26 juli 2011

Duktig ficka

I dag blev det en vända neråt med sällskap av Maria och Mio. Hon ver lite osäker på bron men hon gick på och såg misstänksmat på den men annars gick det super bra. En fyrhjulig körde förbi oss och hon var lite osäker på den men det gick jätte bra faktiskt. Sen på skjutbane vägen så travade vi i en lungn takt och hon travade på fint mer fram är hon nu när hon ahr fått skor på sig också.
Och hon fick ha benskydd på sig coskå i dag brydde sig inte alls om att de var på benen vill ha benskydd på henne nu när hon har skor efter som hon är unghäst och allt så att hon inte trampar sig själv.
Vad finns det mer att säga om körturen? Jag är jävligt stolt och nöjd med henne hon tyckte en kossa va lite läskig när den rörde på sig och vatten pölar dom kan komma och äte upp mig, men när matte ber mig gå i dom så måste jag väl.

Och i mon så blir det att träna på att visa häst för hand ska dessutom handla med mamma och sen ska jag fota när Maria och Mio hoppar.

Sen kommer jag att köra henne på onsdag igen!

1 kommentar:

Eriika sa...

SV1:
Ah katterna är söta. :D

SV2:
En sån där Equiterapeut behandlar med laser, nålar och massage på utsatt ställe.

Så dom är lite mer utbildade än vad en hästmassör är. :)

//
Erika
http://eriikapettersson.blogg.se

PS: hittade inte vart jag ska fylla i dom uppgifterna, gick inte. ;S