måndag 25 juli 2011

Ja nyu har hon fått vila lite. I torsdags så var jag ute och körde henne för första gången allderles själv utan sällskap alls. Hon var jätte duktig tog in henne och som vanligt så gnägga hon och ville väl inte stå jätte stilla men sen insåg hon att det inte var någon ide att krångla så då stod hon stilla och jag kunde sela utan problem. Maria släppte loss mig och sen bar det iväg och jag var inte speciellt nerjöv vad är det att vara nervös över egentligen? Vi körde hela vägen till grängshammars vägen och hon ntravade på fint men hon har dock ont i fötterna. Så sprang vi förbi en bil den blängde hon lite på men inte mer än så sen mötte vi samma bil som stod stilla den gav hon knappt någon notis till. Och sen mötte vi en cyklist cokså på vägen hem den va lite läskig men det enda hong jcorde var att hon tog två tre travsteg eller jag vet inte om jag kan kalla det travsteg men i alla fall. Sen när vi kom hem så selade jag av och gav henne mat. Mycket nöjd och stolt över damen.

Och igår så blev hon vaccinerad i säter vi åkte transport till Angenica och Malin och där syrran har springen. Lastnigen? inga problem hon nosede lite på rampen sen gick hon rakt in i vangnen. Sen åkte hon utan att någon åkte med henne inne i vangnen för det har vi gjort tidigare. Hon brydde sig inte och vad jag fattade det som så kändes det knappt att man hade en häst i vangnen när vi körde henne. Vi fick ett tids perpektiv mellen fem och nio på eftermiddan så vi var väl hon Angelica vid tio i fem skulle jag tro. Blomma och Springen fick gå i hage tills Torkel skulle komma och vi gick in och dreck lite kaffe. Vaccinationen gick bra hon brydde sig inte alls gick runt lite i början annars gick det bra.
Sen lastade vi och åkte hem lastnigen gick lika bra hon nosede lite på rampen sen gick hon rakt in igen.

Och i dag ska hon få skor så i mon ska jag köra igen. Hon ahr vilat över helgen för hon har haft lite tränings värk och växt värk. Och sen har jag också varit borta över helgen.
Lill skitan<3
Hon är inte så liten längre och hon blir bara bättre och bättre för verje dag som går!

Inga kommentarer: