onsdag 20 juli 2011

Bus blomma!

Detta är Busblomma.
Vi har haft henne sen föl hon är född 1 juni 2009. Hon är en mycket nyfiken dam hon älskar människor hon är en sån som alltid komemr fram när man ska hämta henne från hagen. Hon älskar att jobba och är extremt sammarbetsvillig och vill alltid göra rätt.
Hon är en dam med en enorm vilja och gillar inte alls att bli tillrätta visad men det gör jag i alla fall.
Vi är pecis i start groparna med körnig och allt jag ahr percis börjat köra henne utan att pappa är med hon sköter sig exemplariskt och har börjat fatta allt det här med att dra vangn.'



Det är jag som kör henne och tränar henne för tillfället men det är pappa och min stora syster som är uppfödare till henne sen äger jag och vår granne Berra henne ja jag äher en tredje del i damen.
Min syster bor i Säter och är gravid så dels får hon inte köra henne pga graviditeten men sen har hon inte tid att åka ut varannan dag och köra henne. Ja just nu kör jag henne varannan dag men det blir väl snart dax att skriva ett riktigt schema hur vi ska bygga upp henne och så vidare.
Men det är inte bara jag som tränar henne jag får mycket hjälp av pappa.




Vi har elelr kommer att anmäla henne till unghäst utställnigan som kommer vara här på romme den 18 september tror jag kan inte säga datumet nu för jag ahr inte det i huvudet. Då ska hon visas för hand och göra ett kör prov. Och körsven våran är Ronny Israelsson jag ska cokså prata med honom om tips på hur vi ska bygga upp henne på bästa sätt. Komemr också att träna på att visa henne för hand varannan dag dom dagar jag inte kör henne kommer jag att träna på att visa henne för hand för jag ahr aldrig gjort det och jag behöver lära mig att göra det.


Så här har vi busblommas egna blogg och här komemr ni får läsa om hennes hyss och vår tränig och allt som kretsar kring henne om ni har frågor så skriv en rad här ^^









Inga kommentarer: